Doorgaan naar hoofdcontent

Gran Fondo Rosa: Here i come!!

 Nog één nachtje slapen en dan is het ein-de-lijk zo ver: mijn allereerste toertocht ooit! Al vorig jaar heb ik mij, en 4 collega's, ingeschreven via NL Tourrides, voor de Gran Fondo Rosa bij Oosterbeek. De omgeving is prachtig en het lijkt mij heel erg leuk om eens mee te doen aan zo'n georganiseerde toertocht.

Door ons in te schrijven (als team en ons team heet 'Boeiend Lekker'), ontvangen we bij de start een mooi pakket met daarin een roze fietsshirt, fietssokken, een medaille, een energie-bar, een kopje koffie, een biertje na de finish en een pastamaaltijd na de finish. Inschrijven kon voor drie afstanden: 80km, 120km en 170km. Omdat ik nog niet zo heel lang fiets met Gemma Glitter, leek mij de 80km route een prima afstand om mijn toertochten-carrière mee te beginnen. Het aantal hoogtemeters is 570mtr , de route gaat gedeeltelijk over de Postbank, een stuk van de Veluwe. 


Ik zit op dit moment midden in mijn geestelijke voorbereiding, die te vergelijken valt met de voorbereiding op die van een korfbalwedstrijd, waarbij we de finale van een competitie moeten spelen tegen een taaie, Amsterdamse ploeg. Het wordt erop of eronder, het is alles of niets (vroeger ging het hier bij mij echt allemaal om, er was niets anders dan de wedstrijd, mijn week ervoor draaide alleen om deze wedstrijd, alles moest kloppen en alles werd grondig voorbereid, mijn sporttas werd zorgvuldig en met een bepaalde volgorde ingepakt en ook vlak voor de wedstrijd met een bepaalde volgorde weer uitgepakt. Alles ging in een bepaalde volgorde en dan alleen klopte alles en dan alleen kon de wedstrijd gewonnen worden. Eigenlijk hing mijn leven er vanaf. Ja, heus waar ;-)

Morgen voelt als een tour de France, een tour de Ilse, een wedstrijd om een kampioenschap. Terwijl, beste lezers, het is gewoon een gezellige fietstocht met 4 collega's, met slechts een afstand van 80km, met nog 700 andere fietsers, dus ik stel mij natuurlijk vreselijk aan, maar that's me, haha. Ik overdrijf natuurlijk graag!

Straks nog even verder met het inpakken van mijn tas, al mijn fietstasjes, helm, zonnebril, zonnebrandcrème, nog even douchen en de benen scheren (ben ik gestroomlijnder en dus nóg sneller), fietsnavigatie opladen, wijntje drinken en dan een beetje op tijd naar bed, want we moeten morgenochtend natuurlijk fris en fruitig aan de start verschijnen!

Uiteraard volgt hier ook een verslag van de toertocht, dus houd de social media in de gaten, dan mis je het niet!

Dikke kus!

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

De basics: wat is nou eigenlijk een gravelbike?

Hoe kom ik er nou bij om een gravelbike te kopen... Ik had dus de mountainbike en heb echt genoten van de ritten door de natuur. Dus de verschillende mountainbikeparcours die ik had gefietst, hadden ook mooie en leuke dingen. Zo fiets je natuurlijk dwars door de natuur, weg van de stadse geluiden en de auto's, het is genieten van het gefluit van vogels en de uitzichten om de paden heen. Maar... ik had ook irritatie: ik was nog niet zo snel en op de singletrack paden ervaarde ik stress wanneer er een andere mountainbiker achter mij fietste die sneller was en ik dus moest laten passeren. In plaats van te genieten, was ik inmiddels meer bezig met letten op achtervolgers en plekken waar ik opzij kon gaan om ze te laten passeren. Bovendien vond ik het zo druk worden op de parcours, het leek wel alsof heel Nederland was gaan mountainbiken nu de sportscholen gesloten waren! En er waren ook veel meer elektrische mountainbikes bijgekomen, sommige mountainbikers droegen helemaal een BMX pak,