Doorgaan naar hoofdcontent

Een slimme meid, is op alles voorbereid...

 Nou... op alles... Ik kreeg als tip dat ik een zadeltasje moest kopen, waarin ik dan een reserve binnenband moest doen, bandenlichters, een multitool en eventueel een handig slot (soms wil je natuurlijk even een drankje doen onderweg en moet je fiets even op slot).

Dus ik kocht een zadeltasje, en een binnenband, een multitool en een superhandig slot. De oplettende lezer weet nu al dat het ergens verderop in dit verhaal fout zal gaan... Ik fietste nog op mijn mountainbike en samen met mijn toenmalige partner fietsten we in het PWN bosgebied. Ik moest behoorlijk klimmen, het was een pittige rit, maar het einde was in zicht, want het was bijna 10:30 uur en je mag in het PWN gebied maar tot 10:30 uur fietsen (op het MTB parcours geldt dat overigens niet). De laatste kilometer het bos uit dacht ik ineens: "Wat voelt het achter toch raar... Het lijkt wel... Even kijken... Nee, nee, nee, kut (sorry mama), een lekke band! Gatverdamme!" Dus we moesten stoppen en de binnenband vervangen. Yesssssss! Heb ik dat zadeltasje niet voor niets gekocht! Trots ritste ik mijn zadeltasje open, greep de binnenband eruit en de... wacht even, huh... uh, waar zijn ze nou?? He, waar zijn die dingen nou? Shit, de bandenlichters ontbraken... Nou, mijn ex kijken in haar zadeltasje, maar we hadden dubbele pech; ook in haar zadeltasje zaten geen bandenlichters. 

Gelukkig bevonden wij ons bijna bij de parkeerplaats bij restaurant Duinvermaak in Bergen en daar zit een klein hokje waar je mountainbikes kunt huren en clinics kunt volgen (Mannetje van Duin Biking http://mannetjevanduin.nl/partners-and-friends/ ) en onze hoop was gevestigd op dat daar iemand was die ons wellicht kon helpen aan bandenlichters. En gelukkig was dat ook zo! De binnenband was zo verwisseld en de doorn zo verwijderd uit de buitenband. Bandje oppompen, online bandenlichters bestellen en gaan met die banaan! 


Dus de TIP VAN DE WEEK, beste lezers: koop een zadeltasje en vul deze met een binnenband, bandenlichters, en een multitool. En nu we toch bezig zijn: vergeet een pompje niet en ga nooit zonder gevulde waterfles op pad. En omdat je soms toch eens om kan vallen (van ellende, of omdat je net even dat stoeprandje niet zag, of een mede weggebruiker jou niet zag) neem ook meteen even wat pleisters mee, zodat anderen je niet kunnen volgen aan de hand van een bloedspoor. Ook mag een sportzonnebril eigenlijk niet ontbreken op je hoofd; er vliegen nog weleens beestjes door de lucht die zin hebben om in jouw oog te vliegen, maar het is ook handig omdat de zon nog weleens schijnt. En natuurlijk ALTIJD een helm op je hoofd zetten, VEILIGHEID voor alles.

Amen.

Liefs van Ilse.

Reacties

  1. Taal gebruik zou iets anders kunnen misschien, verder wens ik je veel fiets plezier.!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat is er mis met mijn taalgebruik? Bedoel je het woord k.t?

      Verwijderen
  2. precies, daar is wel een ander woord voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt het er maar druk mee 😂😂

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

De basics: wat is nou eigenlijk een gravelbike?

Hoe kom ik er nou bij om een gravelbike te kopen... Ik had dus de mountainbike en heb echt genoten van de ritten door de natuur. Dus de verschillende mountainbikeparcours die ik had gefietst, hadden ook mooie en leuke dingen. Zo fiets je natuurlijk dwars door de natuur, weg van de stadse geluiden en de auto's, het is genieten van het gefluit van vogels en de uitzichten om de paden heen. Maar... ik had ook irritatie: ik was nog niet zo snel en op de singletrack paden ervaarde ik stress wanneer er een andere mountainbiker achter mij fietste die sneller was en ik dus moest laten passeren. In plaats van te genieten, was ik inmiddels meer bezig met letten op achtervolgers en plekken waar ik opzij kon gaan om ze te laten passeren. Bovendien vond ik het zo druk worden op de parcours, het leek wel alsof heel Nederland was gaan mountainbiken nu de sportscholen gesloten waren! En er waren ook veel meer elektrische mountainbikes bijgekomen, sommige mountainbikers droegen helemaal een BMX pak,